close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אם בתקופת לפני הספירה היו עושים ביטוח חיים, למה שלנו לא יהיה?

מערכת שורשיב תשרי, תשפא30/09/2020

מדוע ביטוח זה כל כך חשוב, ולמי? מתי התחילו לעשות ביטוחי חיים? הנה סקירה קצרה על ביטוח חיים

תגיות:
צילום: freepik
אמנם בתנ"ך עצמו אין אזכור חד משמעי לגבי ביטוח או ביטוח חיים, אך ישנם אזכורים ועדויות שעוד במאה השלישית לפני הספירה החלו לצוץ מעיין "פוליסות" חיים שמטרתן היה לסייע כלכלית לשארי הנפטר לקבור אותו כהלכה.

מדוע ביטוח זה כל כך חשוב, ולמי? הנה סקירה קצרה על ביטוח חיים

ביטוח חיים בקצרה
ביטוח חיים מפצה כספית את משפחת המבוטח בעת שהלך לעולמו. מטרתו של הביטוח, היא להבטיח את עתידים הכלכלי של שארי המבוטח (משפחתו) או זכאי
צילום: freepik
אחר לבחירת המבוטח (נקבע במעמד החתימה על הפוליסה).

כספי הביטוח, מגיעים בשתי תצורות עיקריות. הראשונה (והשכיחה יותר) היא סכום פיצוי חד פעמי. והשנייה, היא קצבה חודשית המשולמת לשארים. שני הסכומים, החד פעמי או החודשי, נקבעים על ידי המבוטח בעת שרכש את הפוליסה.

למה חשוב לעשות את הביטוח
כל עוד אתם מסודרים כלכלית, ואם חס וחלילה יקרה לכם משהו העתיד של ילדכם והאשה או הבעל מובטח - אין לכם צורך אמיתי בביטוח. ביטוח חיים הוא עבור המשפחה שלכם והקרובים לכם, וכספי הפיצויים אמורים לשרת אותם בכך שישמרו את רמת חייהם וחלילה לא יהיו רעבים ללחם.

איך מחשבים את סכום הפיצוי הנדרש בביטוח חיים
הדרך הפשוטה ביותר היא לחשב את סך ההכנסה החודשית שאתם אלו שאמונים לה במסגרת משק הבית ולהכפיל אותה במספר החודשים שבהם אתם רוצים שהמשפחה שלכם תהיה מכוסה.

נכון, כשמדובר בקרובים לנו אנחנו רוצים שיהיה להם טוב כל הזמן. ולכן, "הגבלת" התקופה בה כספי הפיצויים יעמדו לרשותם נראית כמו משהו שאי אפשר לעשות - אבל יש לקחת בחשבון שככל שאנחנו מעוניינים בסכום ביטוח גדול יותר - כך גם הפרמיה החודשית שתשולם לחברת הביטוח תעלה. וככל שתתבגרו, כך מחיר הביטוח יעלה עוד יותר.

נעזרים במומחים ומוצאים ביטוח זול
אם החלטתם שאתם רוצים לעשות ביטוח, חישבתם את הסכום בו אתם מעוניינים ופניכם לרכישת ביטוח - אל תעשו זאת לפי שאתם עושים סקר שוק.

ביטוח חיים הוא מוצר "טיפש" מכיוון שאין שאלה אם חברות ביטוח יצטרכו לשלם, אלא רק מתי (להבדיל מביטוחי בריאות בהם יש מקרים רפואיים בהם זכאים לפיצוי ומקרים שלא). על כן, זה לא משנה באיזו חברת ביטוח תהיו מבוטחים אלא רק המחיר משחק את התפקיד העיקרי.

צרו קשר עם מספר חברות באופן עצמאי או עם סוכנ/ות ביטוח שיעשו בדיקה עבורכם - היא תשתלם לכם בטווח הארוך.

הכתבה בשיתוף - בטוח, ככה עושים ביטוח (www.batuch.co.il)
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה